Nakış Dergileri

3 Ağustos 2012 Cuma

Khaled Hosseini - Uçurtma Avcısı

   Dışarıda fırtına koptu - gök gürlüyor, yağmur damlaları cama vuruyor, cadde şimdiden suyla dolmuş... Hâlâ dışarıda kalmış insanlar iliklerine kadar ıslanmışlardır... Yağmur bir hızlanıyor, bir yavaşlıyor... Ankara'da ağustosta epeydir böyle yağmur yağmamış gibime geldi, hatta ağustos yağmurlarını hiç hatırlayamadım...
 
   Bu hafta, uzun zamandır okumak istediğim bir kitabı nihayet okuyabildim - Khaled Hosseini'nin "Uçurtma Avcısı"nı. Çok da etkilendim... Genelde akşam yatmadan önce okumaya çalıştığımda pek başarılı olamıyorum, yarım saate kalmadan yorgunluktan gözlerim kapanıveriyor. Ama bu sefer okumaya her başladığımda hikâye uykumu kaçıracak kadar içine çekiyordu beni... Muhteşem bir kitap!.. Sade bir dille anlatılan gerçekçi bir öykü su gibi akıyor. Emir'in babasının sevgisini kazanma mücadelesi, korkaklık ve ihanet üzerine düşünceleri, nefreti, pişmanlığı, sürekli kendi kendini "yemesi"... Hiç Kabil'de bulunmadım, hayatımda hiç yakından uçurtmayı görmedim, bir savaştan ve yıkımdan kaçmak zorunda kalmadım, böylesi sadistliğe veya eziyete maruz kalmadım, arkadaşıma (çok şükür!) ihanet etmedim,.. ama sanki anlatılan her şeyi ben de yaşamışım gibi hissettim... Kitabın bazı yerlerinde ağlamamak için kendimi zor tuttum...
   Eşimin koleksiyonunda filmi da varmış, ama galiba ben kitapla yetineceğim. Oldum olası okuduğum kitapların filmlerini seyretmekten korkarım, çünkü genelde kafamda canlandırdığım öyküyle filmlerin kurgusu çok ters düşüyor ve bende hayal kırıklığı yaratıyor...

   Bugün bir de D&R sanal 'dan ısmarladığımız kitaplar geldi. Kitap sayısı kadar kitap ayracı eklemeleri de çok hoş bir ayrıntı olmuş. İlk defa oradan alışveriş yaptım, bundan sonra da hep oradan kitap almaya çalışacağım (bayağı hesaplı oldu). Şimdilik sadece 5 kitap, ama hepsi de uzun zamandır okunacaklar listemde yer alıyor. Ah! bir de bir günde şöyle 48 saat olsaydı!...





Not: ben bunları yazarken yağmur dinmiş, hatta bazı yerler kurumuş bile. Hava da bir güzel serinledi, tam gezmelik! Herkese keyifli hafta sonları dilerim!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...