Nakış Dergileri

4 Aralık 2011 Pazar

   Bir aydır buralardayım ama canım çok sıkkındı - sadece takip ettiğim bloglara göz atmak için uğruyordum. Ne bir şeyler yapmak, ne de bir şeyler yazmak istedi canım... Çocuklarımız gibi sevdiğimiz tüylü bebeklerden, kedilerimizden bir tanesi bizi çok erken bir yaşta terketti. Bir buçuk yaşındaki yakışıklı kara oğlum Mişka bir gece her zamanki gibi dışarı gezmeye çıktı ve bir daha dönmedi. Ertesi gün kapıcıdan öğrendiğimiz gibi bir araba altında kalarak can vermiş... Evde hayvan beslemeyen arkadaşlar anlamaz kolay kolay, ama ben bir çocuğumu kaybetmiş gibi hissediyorum kendimi... Eşim de öyle... Evin her tarafı da onun hatıralarıyla dolu... Allah'tan 3 tüylü bebeğimiz daha var da onlarla uğraşırken biraz geri planda kalıyor bu acı. Onlar da sanki hissetmişler, farklı davranıyorlar... Kedilerimiz özgür olacak, istediklerinde dışarı çıkıp dolaşacaklar diye düşündüğümüzde başlarına kötü şeylerin gelme ihtimalini asla unutmuyorduk, ama korkulan gerçek olunca zor atlatılıyormuş... Ve biz kendi gözlerimizle görmediğimiz için, bebeğimizi gömemediğimiz için bir yandan acı çekiyoruz, öte yandan hayatta olup sadece dişiler peşinde bir yerlerde gezdiğini ve bir gün eve döneceğini umuyoruz...

Sampler'e o zamandan beri hiç dokunmadım, içimden gelmiyor. Fakat iki hafta önce yavaş yavaş başka bir projeye başladım - blackwork denen nakış türünü deniyorum. İşlediğim parça da bir nevi "sampler" olacak, çünkü aynı kumaş üzerine farklı farklı desenler işliyorum. Sonuç da beklediğimden güzel oluyor... Fotoğrafı yarın gündüz ışığıyla çekip koyacağım.

    Her yeni desene ilk başladığımda biraz garip, hatta biraz çirkin duruyor. Ama desen büyüdükçe güzelliği de ortaya çıkıyor. Fakat bu blackwork işi sabırsızlar için değildir kesinlikle, çok yavaş ilerliyor... çok sabır gerektiriyor... Ama bana göre, sonuca bakılırsa (ki bu daha bitmemiş hali) sabretmeye değermiş...

3 yorum:

  1. Mişka için çok üzüldüm. Evimde hayvan beslemesemde sizi çok iyi anlayacak kadar vicdan sahibiyim.
    Diğer 3 tüylü bebeğinizle uzun yıllar diliyorum.
    Çalışmanız harika görünüyor.Eğer şablonu varsa rica etsem bana da gönderir misiniz?

    Sevgiler...

    nazlicebeci82@mynet.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, Nazlı Hanım!
    Dileğiniz için çok teşekkür ederim!

    Kusura bakmayın, ama yaptığım bu çalışmanın şablonu yoktu - farklı blackwork desenlerini uzun zamandır internetten topluyordum, sonra onları kareli bir deftere elle çizerek topladım (bir nevi alıştırma oldu). Daha sonra da aklıma bu şekilde işlemek geldi. Yani anlayacağınız sadece ratsgele motifleri biraraya getirdim...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim cevap için, blogger olarak paylaşımlarınız çok yardımcı bilgilendirici ve işleriniz hoş oluyor.
    Keşke vakit bulup biraz daha paylaşımda bulunsanız.. :)

    YanıtlaSil
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...