Nakış Dergileri

10 Nisan 2011 Pazar

Dergilik / Recycled Magazine Holder

Nihayet yapabildim!
Bir sürü dergim vardır ve onları düzgün saklamakta çok zorlanıyordum – gerekli sayıyı bulmak için hepsini indirmeliydim, indirmeden birini çıkaracak olsam, geri kalanı dağılıp sağ sola dökülüyordu. Kuşe kâğıdı dedikleri şey çok ağır ve kaygan oluyormuş, yani dökülmeye çok müsait. Epeydir de buna bir çözüm bulmaya çalışıyordum, ama hiçbiri bana kullanışlı gelmedi. Ta ki internette harika bir fikir bulana kadar -  karton kutulardan yapılmış dergilik. Hem eski atılacak kutuları değerlendirmiş oluyorum, hem istediğim boyutlarda ve renklerde bir şeye sahip oluyorum. Yapımı da o kadar zor değilmiş, tek zorlandığım yer  – kutuyu maket bıçağıyla keserken aşka gelip de kendimi kesmemem oldu. Uygun kumaşı da Kızılay’daki Bursa kumaş pazarından aldım, “Derbi”yle yapıştırdım. Artık etrafı dağıtmadan istediğim dergiyi kolayca bulup çıkarabiliyorum…

At last I’ve made it!
I’ve got a lot of knitting and cross-stitching magazines and my magazines shelf was always in a great mess. And besides, they are very heavy so keeping all the magazines in order when you’re trying to pull out one of them is a tricky thing… I desperately tried to find some solution for a quite long time and finally found a great idea on the Internet – a homemade cardboard magazine holder! I love the Internet!
I used an old box from the computer display, which I cut into 2 pieces so I have 2 equal holders now. I bought a piece of fabric, cut and glued it onto all sides of the boxes. And I used some soutache for hiding edges of fabric.
Voila! Now I have all my magazines in order and can easily find and pull out the one I need. 


3 yorum:

  1. Dearest Yasemince,

    You are a very talented lady for being able to make such BEAUTIFUL magazine holders. Love your fabric!

    Lots of love,

    Mariette

    YanıtlaSil
  2. Clever idea! ...lovely work

    YanıtlaSil
  3. Mariette, ButtonMad, thank you very much for your comments!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...