Nakış Dergileri

6 Mart 2011 Pazar

Başlangıç için

   Başlangıç için... El işlerini çok sever, uzun zamandır bu konuyla ilgili blogları okurum. Kendim de emekli olup sadece bana huzur ve zevk veren şeylerle uğraşmayı çok isterdim. Ama emekli olmama daha çoook var, ve yapmak ve denemek istediğim şeyleri daha fazla ertelemek artık biraz "zaman fırsat kaybı" gibi gelmeye başladı bana. Ben de daha fazla bahane yaratmadan bir ucundan başlayayım dedim. 

   Sevdiğim ya da denemek istediğim uğraşlar listesi pek uzundur, ama sorulduğunda nedense çoğu aklımdan çıkıveriyor… En başta gelen “bahçıvanlık”tır. Bu şimdiye kadar uzun zamandır sürdürdüğüm ve bütün ailemin ağzına sakız olduğum (hatta şakayla dalga geçildiğim) tek hobim. Son birkaç yılda biraz deneme fırsatı buldum, bazı şeyleri sadece teoride değil, pratikte bile başarabildim. Bu sene denemelerden vazgeçip biraz daha ciddi bir şekilde bahçemle uğraşmaya karar verdim - bunu yapabileceğimi kendime ispatlamak istiyorum. Hele de "bahçem"in gerçek bir bahçe olmadığını düşünürsek - sadece daracık bir balkon ve büyükçe bir terastan ibaret bir alan -  çok zor olmasa gerek. Blogumda da bahçıvanlık deneyimlerimi paylaşmayı düşünüyorum.

   Gerçek anlamda “el işleri”ne gelince… Çocukluğumdan beri örgü örerim (ve bu işte eskiden pek iyiydim), gene çocukken dikiş makinesiyle kısa bir deneyimim oldu, ama o zaman pek sevmedim dikiş dikmeyi. Fakat şimdi tekrar örgü örmek, hatta tığ işini öğrenmek isterim. 2-3 yıl önce dikiş makinemi de satın aldık, cesaretimi toplayıp da bir şeyler dikemediğim için eşim arada bir benimle dalga geçiyor. Fakat makineyle arkadaşlık kurmam için çok ciddi bir sebebim var artık - kırkyama denen olaya fena halde gönlümü kaptırdım ve sadece başkalarının yaptıklarını seyretmek bana yetmemeye başladı. Ayrıca kendime elbise de dikmek isterim… Bir de çocukluğumdan beri bayıldığım, ama sadece geçen sene başladığım nakış var! Nakışın da kırk çeşidi varmış ve en az bazılarını mutlaka denemem lâzım! Bir de "dekupaj" diye bir şey gördüm ve ona da bayıldım... Saymaya çalışınca bana bile biraz komik ve abartılı geldi, ama olsun... İnşallah saydıklarımın tümünü ve saymayı unuttuklarımı deneme fırsatı bulurum... Bu blog da bana canlı, tarihli, fotoğraflı bir not defteri olur inşallah, bir de tembelliğe veya depresyona yenik düşüp projelerimi ertelememek için bir sebep.

   Hadi, hayırlısıyla!

Bu arada - dışarıda ilkbahar ve hava harika! Ve ben ilkbaharı çok severim!
Bugünkü hava durumuna da bu resim uygun olur diye düşündüm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...